Poznání je jako cibule,

odkryjete jednu slupku
a hned je tam druhá

Katerina-Winterova.jpg

Kateřina Winterová právě dokončila natáčení osmé řady televizního pořadu Herbář, připravila poetický Zábavný kalendář na příští rok a co nevidět bude na světě její další kuchařka, tedy rovnou dvě. Příroda, zahradničení, tradice, dobrá kuchyně a zdravý životní styl, to jsou jejímu srdci blízká témata, kterým se věnuje s hlubokým zájmem, vášní a přesvědčením. A dnes i s jistou životní vyzrálostí. Nechce už měnit celý svět, váží si možnosti inspirovat ostatní. Že to dělá vkusně a vlastním příkladem, je o to cennější a důvěryhodnější.

❱ Nová řada Herbáře je hotova, vysílat se bude od půlky října. Prozradíte, nač se mohou diváci těšit?

Když jsme loni končili předešlou řadu, ve které jsme se vydali do světa za kořením, řekli jsme si, že by bylo hezké se v té příští věnovat tématu „doma“. Vrátit se na zahradu, k tradicím, k domácí pohodě. Vtipné je, že tehdy jsme samozřejmě netušili, co nás na jaře potká. V Herbáři tedy nechybí oblíbená jídla ze skanzenu a výlety po naší zemi za farmáři a výrobci kvalitních potravin. Podtitul letos zní Ze zahrady rovnou na talíř. Všímám si, co nám naše země nabízí, a vařím a letos také hodně peču skutečně z toho, co si přímo ze zahrady přinesu. Napěstovala jsem spoustu nových odrůd rajčat, paprik, ředkviček, řepy… hlavně staré a krajové odrůdy, které mají svou historii. Příběhy o původu zeleniny, šlechtění a pěstitelství jsou strašně zajímavé a letos se jim hodně věnuji. Zkompletovala jsem je nakonec do knihy Herbář ze zahrady přímo na talíř, která na podzim vyjde a jsou v ní samozřejmě i recepty.

❱ Tradiční odrůdy jsou vaším oblíbeným tématem. Pořád objevujete nějaké nové?

Zatím ano. Třeba skvělý pražský celer, oblíbený v 19. století po celé Evropě. Dnes už je velmi vzácný. Já ho objevila u amerických nadšenců do starých odrůd. Pražský celer se za oceán dostal zřejmě s válečnými emigranty a já bych ho ráda vrátila zpátky domů. Pěstováním starých odrůd zachováváme kus kulturního bohatství a jedinečnou část národní i krajové historie. Staré odrůdy přispívají také k rozmanitosti, jinak řečeno biodiverzitě našich zahrad a polí. Jsou také výborné na chuť a jejich květy zase lákají mlsné jazýčky včel a dalších opylovačů. Další téma, kterému se v Herbáři věnujeme – hmyz a jeho alarmující úbytek.

❱ Vážně je to tak zlé?

Bohužel monokultury, zacházení s krajinou a stříkání pesticidů ovlivňují druhovou rozmanitost  hmyzu, který mizí z planety. Chybí i v potravinovém řetězci a my se divíme: kde jsou ptáčci, že už je tolik neslyšíme? Hmyz je nezbytný i pro naši obživu, opylování bez něj nepůjde. Je to dost závažný problém. Určitý hmyz například dokáže opylit jen některou rostlinu, a když nebude daný druh, nebude ta rostlina, takhle jednoduché to je. Anebo můžeme pobíhat po sadu ze štětečky a opylovávat sami… Byla jsem s Herbářem na reportáži o klatovských karafiátech a dozvěděla jsem se, že tento karafiát dokáže opylit jen čmelák, jen jeden čmelák z milionu druhů hmyzu!

– více v tištěném vydání Mojí země (na stáncích od 1. 10. 2020, nebo předplatné přes společnost SEND) nebo elektronickém vydání (registrací přes Alza.cz)

Martina Kobzová
Téma: 
Lidé
Poznání je jako cibule
Číslo 5/2020
||

Informace pro předplatitele

Vytisněte si dárkový poukaz:

Darkovy-poukaz.pdf

Bližší informace a objednání předplatného Mojí země:

Tištěná verze

SEND předplatné Praha
Tel.: +420 225 985 225
www.send.cz

Elektronická verze

AlzaMedia
www.alza.cz

Ediční plán 2020

1/2020 vychází 6. února
2/2020 vychází 2. dubna
3/2020 vychází 4. června
4/2020 vychází 6. srpna
5/2020 vychází 1. října
6/2020 vychází 3. prosince

Inzerce v časopise

Magazín Moje země nabízí řadu příležitostí k propagaci služeb, zboží, k prezentaci záměrů nebo image vaší společnosti. Prostředky jsou standardní inzertní plochy, sponzoring rubrik, PR články a aktivity. Reklama v časopisu Moje země je přiměřená a vstřícná nejen k zadavateli, ale i čtenáři a tím i pozitivně vnímaná a účinná.

Podmínky inzerce zde.

PARAMETRY
Náklad 11 tisíc výtisků, z toho 5 700 předplatitelů
Rozsah 96 stran + 4 strany obálky
Formát 175 × 254 mm
Čtenost 50 tisíc za číslo, 110 tisíc za delší období
Struktura 58 % ženy, 42 % muži
středoškolské vzdělání 46 %
vysokoškolské vzdělání 31 %
Periodicita dvouměsíčník
Cena výtisku 55 Kč, předplatitelé 45 Kč
Roční předplatné 270 Kč
Distribuce prodejní místa PNS po celé ČR
FORMÁTY INZERCE
Form-inz-01.png
Form-inz-02.png
INZERCE V RUBRICE REGION
Form-inz-03.png

Ediční plán 2020

1/2020 vychází 6. února
2/2020 vychází 2. dubna
3/2020 vychází 4. června
4/2020 vychází 6. srpna
5/2020 vychází 1. října
6/2020 vychází 3. prosince

Inzerce na webových stránkách časopisu

banner A šířka 981 px, výška 196 px
banner B šířka 239 px, výška 410 px

Vydavatel

MOJE ZEMĚ ČESKO s. r. o.
Gromešova 769/4, 621 00 Brno
Tel.: +420 532 193 011
www.mojezeme.cz
GPS: 49°15'3.933"N, 16°35'21.374"E


DIČ: CZ29364426
IČO: 29364426

Registr: Krajský obchodní soud v Brně
16.7.2012, oddíl C, vložka 75575
Šéfredaktorka
Kobzova
Martina Kobzová
Tel.: +420 728 726 068
E-mail: kobzova@mojezeme.cz
Marketing manažer
a obrazový redaktor

Redakce
Radosta
Pavel Radosta
E-mail: radosta@mojezeme.cz
Bartik.jpg
Ivo Bartík
Produkce Vedoucí inzertního oddělení
Rudolecka
Drahomíra Jindrová
Tel.: +420 532 193 030
Mob.: +420 723 129 935
E-mail: produkce@mojezeme.cz
Kobza.jpg
Pavel Kobza
Tel.: +420 532 193 032
E-mail: kobza@mojezeme.cz