Rozumět psí duši

Rudolf-Desensky.jpg
Rudolf Desenský a jeho „chůvičky“ plemene bílý švýcarský ovčák.

Psycholog psů, jak zní i název jeho webu, Rudolf Desenský si získal pozornost psů milujícího národa vystupováním v pořadu České televize Kočka není pes. Svými klidnými, věcnými a racionálními radami pomáhá majitelům problematických psů, jak zvládnout svého miláčka. Lépe by bylo ovšem napsat… pomáhá problematickým majitelům psů, protože jak sám říká, většinou je těžší vyjít s člověkem než se psem.

❱ Proč si tak často lidé a psi nerozumí?

Protože mluví každý jiným jazykem. Páníčci si automaticky myslí, že psi umí česky a že stačí několikrát a ještě hodně hlasitě zopakovat nějaký povel a pes bude vědět, co má dělat. Já často říkám, že když si pes s pánem nerozumí, chyba je vždy na druhé straně vodítka než u obojku.

❱ Každý pes, každé plemeno mluví ovšem trochu jinak.

Jistě, každá rasa má svůj „dialekt“, to znamená, že vysílá trochu jiné signály. Jinak komunikuje jezevčík, jinak dobrman, jinak třeba kavkazský ovčák.

❱ Radíte lidem s problémovými psy, kteří mají za sebou už něco odžito. Co byste ale poradil tomu, kdo si chce psa teprve pořídit?

Aby se neřídil módou, ale rozumem. Koupím si jack russela, protože ho má nějaká celebrita, a najednou mám doma hyperaktivní zvíře, které na procházce v lese jednoduše neudržím. Prostě teriér. Takže, je potřeba se o svém záměru pobavit s chovateli rasy, kterou jsme si vyhlédli, navštěvovat výstavy psů, zvážit, kolik budu mít na psa času a kolik sil.

❱ Taky jste tak postupoval u svého prvního psa?

Prvního psa jsem „zdědil“ i se zahradou, kterou jsme koupili. Byl to německý ovčák. Ale když jsem vybíral psa svých představ, opravdu jsem plemeno dlouho řešil. Nejdřív byl v hledáčku československý vlčák, to je plemeno s příměsí krve karpatského vlka. No a poté co jsem se bavil s majiteli tohoto plemene… jsem si pořídil bílého švýcarského ovčáka. A těm jsem věrný dodnes.

❱ Tyhle bílé feny se proslavily také jako „chůvičky“ ve zmíněném televizním seriálu. Ale vlk vás tak docela neminul…

Ano, choval jsem i vlky. Ale je to úplně jiná liga než psi, i ti nejdrsnější.

❱ Trochu jsme odbočili od výběru nového psa. Vlk to snad nebude. Na co, vedle pečlivého zvážení plemene, bychom si měli dát pozor?

Na genetiku. Proto je také „papírový“ pes vhodnější než ten bez průkazu původu, protože u něj můžeme vysledovat povahu rodičů. Zdůrazňuji povahu. Chovatelé, a nevím, jestli si tohle označení zaslouží, se často soustředí jen na exteriér, na pochybnou zvířecí krásu, a jsou ochotni spojit kvůli tomu například hysterického psa s bázlivou fenou. Ano, potomci pak mají šanci na úspěchy na výstavách, ale vy s tím psem budete žít. Denně, třeba patnáct let. Proto je potřeba, aby měl povahu, se kterou se žít dá a se kterou je radost žít. A povaha se dědí, stejně tak jako třeba dysplazie kloubů.

– více v tištěném vydání Mojí země (na stáncích od 1. 10. 2020, nebo předplatné přes společnost SEND) nebo elektronickém vydání (registrací přes Alza.cz)

Pavel Radosta
Téma: 
Lidé
Rozumět psí duši
Číslo 5/2020
||

Informace pro předplatitele

Vytisněte si dárkový poukaz:

Darkovy-poukaz.pdf

Bližší informace a objednání předplatného Mojí země:

Tištěná verze

SEND předplatné Praha
Tel.: +420 225 985 225
www.send.cz

Elektronická verze

AlzaMedia
www.alza.cz

Ediční plán 2020

1/2020 vychází 6. února
2/2020 vychází 2. dubna
3/2020 vychází 4. června
4/2020 vychází 6. srpna
5/2020 vychází 1. října
6/2020 vychází 3. prosince

Inzerce v časopise

Magazín Moje země nabízí řadu příležitostí k propagaci služeb, zboží, k prezentaci záměrů nebo image vaší společnosti. Prostředky jsou standardní inzertní plochy, sponzoring rubrik, PR články a aktivity. Reklama v časopisu Moje země je přiměřená a vstřícná nejen k zadavateli, ale i čtenáři a tím i pozitivně vnímaná a účinná.

Podmínky inzerce zde.

PARAMETRY
Náklad 11 tisíc výtisků, z toho 5 700 předplatitelů
Rozsah 96 stran + 4 strany obálky
Formát 175 × 254 mm
Čtenost 50 tisíc za číslo, 110 tisíc za delší období
Struktura 58 % ženy, 42 % muži
středoškolské vzdělání 46 %
vysokoškolské vzdělání 31 %
Periodicita dvouměsíčník
Cena výtisku 55 Kč, předplatitelé 45 Kč
Roční předplatné 270 Kč
Distribuce prodejní místa PNS po celé ČR
FORMÁTY INZERCE
Form-inz-01.png
Form-inz-02.png
INZERCE V RUBRICE REGION
Form-inz-03.png

Ediční plán 2020

1/2020 vychází 6. února
2/2020 vychází 2. dubna
3/2020 vychází 4. června
4/2020 vychází 6. srpna
5/2020 vychází 1. října
6/2020 vychází 3. prosince

Inzerce na webových stránkách časopisu

banner A šířka 981 px, výška 196 px
banner B šířka 239 px, výška 410 px

Vydavatel

MOJE ZEMĚ ČESKO s. r. o.
Gromešova 769/4, 621 00 Brno
Tel.: +420 532 193 011
www.mojezeme.cz
GPS: 49°15'3.933"N, 16°35'21.374"E


DIČ: CZ29364426
IČO: 29364426

Registr: Krajský obchodní soud v Brně
16.7.2012, oddíl C, vložka 75575
Šéfredaktorka
Kobzova
Martina Kobzová
Tel.: +420 728 726 068
E-mail: kobzova@mojezeme.cz
Marketing manažer
a obrazový redaktor

Redakce
Radosta
Pavel Radosta
E-mail: radosta@mojezeme.cz
Bartik.jpg
Ivo Bartík
Produkce Vedoucí inzertního oddělení
Rudolecka
Drahomíra Jindrová
Tel.: +420 532 193 030
Mob.: +420 723 129 935
E-mail: produkce@mojezeme.cz
Kobza.jpg
Pavel Kobza
Tel.: +420 532 193 032
E-mail: kobza@mojezeme.cz