Titul.jpg
Četné hosty, kteří se s posluchači Radiožurnálu dělí o své životní příběhy, zkušenosti a názory v posledních čtyřech letech, skvěle portrétují fotografové Tomáš Novák a Jan Rasch.

90 let „on air“

Nade dveřmi se rozsvítí rudý varovný nápis „on air“ a „do vzduchu“, tedy k uším statisíců posluchačů se nese známý hlas moderátora. To je rozhlas. V našem případě Rozhlas. Český rozhlas. Již devadesát let ohlašuje slavná sportovní vítězství, neslavné okupace, abdikace, inaugurace, katastrofy i radostné zprávy, přináší neobyčejné příběhy obyčejných lidí a naopak, hladí muzikou, mluví s námi i s prezidenty.

Nahlédněme krátce do bludiště budovy, vlastně komplexu budov, a fungování Českého rozhlasu.

Logo-Ceskeho-rozhlasu.jpg
Za novým logem Českého rozhlasu se skrývá tvář jednoho ze známých hlasů. Tipnete si? Vyluštění: Petr Král.
Jan-Pokorny.jpg
Šéfredaktor Radiožurnálu Jan Pokorný.

Hlavní stanicí, lépe řečeno s více než sedmi sty tisíci posluchačů denně stanicí nejvyhledávanější, je Radiožurnál. Téměř dvacet let se tito posluchači setkávají se jménem Jana Pokorného, současného šéfredaktora této stanice. A jak říká, dokud ho nevyhodí nebo nevynesou, naše nejstarší rádio neopustí, i kdyby měl vítat příchozí na vrátnici. Jako šéfredaktor odpovídá za Radiožurnál „vlastním krkem“, ale pravidelně ho můžeme slyšet i ve vysílání. Nedávno dokonce s Lucií Výbornou vytvořili rekord v nepřetržitém dvoudenním (a dvounočním) rozhovoru s devadesáti hosty.
Aby vysílání proběhlo tak, jak má, tedy bez chyb, rychle, aktuálně a nestranně, se pochopitelně kromě šéfredaktora stará také tým, v Radiožurnálu konkrétně 9 editorů, 8 moderátorů, 5 zpravodajců, 6 techniků…

Vnitroblok-zahradka.jpg
Uprostřed bloku vznikla tato pěkná (takřka Krakonošova) zahrádka.
Vnitroblok.jpg
Základními materiály nové části budovy jsou beton, dřevo a sklo.
Stanice-Junior.jpg
Moderní, ale poněkud šedý betonový dekor interiéru oživuje veselý symbol nové stanice Junior, která si mezi dětmi (a tím i rodiči) získává raketově oblibu.
Newsroom-panorama.jpg
Na obrázku je pouze část nového „newsroomu“ – místnosti, kterou protékají, hodnotí se a připravují tisíce informací. Výsledek intenzivní práce zpravodajců, redaktorů a editorů nám pak ve tříminutovém vstupu sdělí moderátor.
Vstup-do-budovy-CRo-z-Vinohradske-ulice.jpg
Vstup do budovy z Vinohradské ulice nenechá nikoho na pochybách, že rekonstrukce pražské funkcionalistické ozdoby se podařila.

Má svůj vlastní zákon. Je nezávislý, je veřejnoprávní, neslouží státu, vládě, dnes naštěstí ani žádné straně, slouží veřejnosti. Kulturní, vzdělávací, zábavní a především informační, zpravodajská instituce zvaná Český rozhlas.

Sama „stará“ budova Českého rozhlasu je památkově chráněná a v letech 2005–2011 prošla rozsáhlou rekonstrukcí provedenou brněnskou společností OHL ŽS. Pečlivým a historicky důsledným provedením získala budova vzhled i ducha třicátých let minulého století. A to i v takových detailech, jakými jsou třeba kliky dveří, mechanismus otevírání oken nebo kryt původního topného systému.

V roce 2000 byl otevřen v původním zadním traktu nový, moderní blok a Český rozhlas fakticky propojil ulice Vinohradskou, Římskou a Balbínovu. Pro nezasvěcené tak trochu labyrint.

Stejně složitá je i organizační struktura. Nám bude stačit konstatování, že Český rozhlas dnes provozuje čtyři celostátní, tzv. celoplošné stanice – Radiožurnál, Prahu, Vltavu a nově Plus, dále stanice regionální i specializované. Nabídka, ze které si veřejnost – od dětského věku po usazené ročníky – nemůže nevybrat.

A jak bude vypadat budoucnost rozhlasu? Na to jsme se opět zeptali šéfredaktora Radiožurnálu Jana Pokorného. „Rozhlas se po technologické stránce vyvíjí stejně rychle a překotně jako každé jiné odvětví. Ještě v mých začátcích se příspěvky stříhaly z pásků a příprava například na rozhovor znamenala dlouhé a náročné rešerše v knihovnách a archivech. Dnes stačí zadat na internetu do vyhledávače klíčové slovo a do vteřiny máte k dispozici tisíce zdrojů a informací o hledaném člověku nebo události. Problém není získání dané informace, ale její ověření, její věrohodnost.“

Internet také rozšířil mluvené slovo o obraz. Rozsáhlý a pestrý web Českého rozhlasu (www.rozhlas.cz) umožňuje nejen okamžitou komunikaci s moderátory, poslech pořadů z archivu nebo podrobnou informaci o programu vysílání, ale přináší i obrazovou složku a spoustu informací, které se do vysílání rozhlasu už nevešly.

„V blízké budoucnosti čeká redaktory rozhlasu podstatně širší záběr než dřív,“ pokračuje Jan Pokorný. „Už si nevystačí jen s mikrofonem. Z místa, kde pracují, budou pořizovat i fotografie, natáčet video, prostřednictvím mobilního zařízení budou propojeni nejen s rádiem, ale i webem, sociálními sítěmi…“

V Českém rozhlase vzniká již teď skupina lidí různých oborů, kteří vedle znalostí rozhlasové práce budou schopni předvídat vývoj technologií, aby se na ně mohl rozhlas připravit a rychle reagovat.

„Chtěli bychom být rychlejší než internet,“ říká šéfredaktor.

Souboj v rychlosti zůstane asi v nejbližší době nerozhodnut. Český rozhlas ovšem jednoznačně vítězí už teď nad bezbřehým internetem v kvalitě, důvěryhodnosti a objektivitě.

Pavel Radosta
Téma: 
Zajímavosti
90 let on air
Číslo 4/2013
||

Informace pro předplatitele

Vytisněte si dárkový poukaz:

Darkovy-poukaz.pdf

Bližší informace a objednání předplatného Mojí země:

Tištěná verze

SEND předplatné Praha
Tel.: +420 225 985 225
www.send.cz

Elektronická verze

AlzaMedia
www.alza.cz

Ediční plán 2018

1/2018 vychází 1. února
2/2018 vychází 5. dubna
3/2018 vychází 7. června
4/2018 vychází 2. srpna
5/2018 vychází 4. října
6/2018 vychází 6. prosince

Inzerce v časopise

Magazín Moje země nabízí řadu příležitostí k propagaci služeb, zboží, k prezentaci záměrů nebo image vaší společnosti. Prostředky jsou standardní inzertní plochy, sponzoring rubrik, PR články a aktivity. Reklama v časopisu Moje země je přiměřená a vstřícná nejen k zadavateli, ale i čtenáři a tím i pozitivně vnímaná a účinná.

Podmínky inzerce zde.

PARAMETRY
Náklad 12 tisíc výtisků, z toho 5 500 předplatitelů
Rozsah 96 stran + 4 strany obálky
Formát 175 × 255 mm
Čtenost 50 tisíc za číslo, 110 tisíc za delší období
Struktura 58 % ženy, 42 % muži
středoškolské vzdělání 46 %
vysokoškolské vzdělání 31 %
Periodicita dvouměsíčník
Cena výtisku 49 Kč, předplatitelé 39 Kč
Roční předplatné 234 Kč
Distribuce prodejní místa PNS po celé ČR
FORMÁTY INZERCE
Form-inz-01.png
Form-inz-02.png
INZERCE V RUBRICE REGION
Form-inz-03.png

Ediční plán 2018

1/2018 vychází 1. února
2/2018 vychází 5. dubna
3/2018 vychází 7. června
4/2018 vychází 2. srpna
5/2018 vychází 4. října
6/2018 vychází 6. prosince

Inzerce na webových stránkách časopisu

banner A šířka 981 px, výška 196 px
banner B šířka 239 px, výška 410 px

Vydavatel

MOJE ZEMĚ ČESKO s. r. o.
Gromešova 769/4, 621 00 Brno
Tel.: +420 532 193 011
www.mojezeme.cz
GPS: 49°15'3.933"N, 16°35'21.374"E


DIČ: CZ29364426
IČO: 29364426

Registr: Krajský obchodní soud v Brně
16.7.2012, oddíl C, vložka 75575
Šéfredaktorka
Kobzova
Martina Kobzová
Tel.: +420 728 726 068
E-mail: kobzova@mojezeme.cz
Marketing manažer
a obrazový redaktor

Redakce
Radosta
Pavel Radosta
E-mail: radosta@mojezeme.cz
Bartik.jpg
Ivo Bartík
Produkce Vedoucí inzertního oddělení
Rudolecka
Drahomíra Jindrová
Tel.: +420 532 193 030
Mob.: +420 723 129 935
E-mail: rudolecka@mojezeme.cz
Kobza.jpg
Pavel Kobza
Tel.: +420 532 193 032
E-mail: kobza@mojezeme.cz
 

AKTUALITY
A

22. 7. 2018

24.–25. srpna 2018

22. 7. 2018

Komentované prohlídky:
duben–říjen 2018

22. 7. 2018

Pojízdná replika vlaku čs. legionářů

Stránky